In de media

Zet jezelf in de spotlights

Als ondernemer ben ik trots op mijn bedrijf. Ik wil graag dat iedereen mijn bedrijf kent en weet wat ik kan. Een mooie kop in de media is goud waard.
Maar de media is er niet om mijn bedrijf te promoten. De media is er om het nieuws te verslaan. Een persbericht moet daarom altijd als nieuwswaardig zijn en niet geschreven als een advertentietekst. Om de aandacht op je bedrijf te vestigen, kan je ook jezelf in de spotlights zetten. Als zzp'er of mkb'er bén jij jouw bedrijf. Jij hebt de vakkennis waarmee je je vol overgave inzet voor jouw klanten. Er is geen betere manier om jouw bedrijf te laten zien, dan door jezelf te laten zien.
Ik stuur soms een persbericht, een andere keer reageer ik op oproepjes van journalisten in de Facebookgroep RUM (Roept u Maar) of maak kennis met een journalist tijdens een medialunch. Ik laat mezelf zien en breng daarmee ook Ten Kate Communicatie en mijn andere zakelijke initiatieven onder de aandacht.

Handige links

Zo trek je de aandacht

Een persbericht kan een belangrijk middel zijn om gratis je bedrijf in de spotlights te zetten, maar wist je dat je in een goed persbericht jouw bedrijf niet of nauwelijks noemt? En dat een persbericht niet de enige manier is om de aandacht van de media te trekken? In deze workshop ga je aan de slag met jouw nieuws. Je leert welke woorden je wel of juist niet gebruikt, wat het verschil is tussen een reclametekst en een nieuwsbericht en je leert enkele basisprincipes uit de journalistiek. 

Onder de naam Platform 9 bied ik workshops en trainingen aan in binnen- en buitenland. 

In de media

Trea ten Kate

Nu weet je al iets meer van me en heb je misschien een idee van wat ik voor jou kan doen. Ik heb nog geen idee wie jij bent: wat is jouw verhaal? Neem contact op en we plannen een afspraak om vrijblijvend kennis te maken.